Monday, April 26, 2010

Bersediakah aku pada hari itu?

Bismillahirrahmanirrahim.. Sejak akhir2 ni..asyik dengar pasal mati je.Kadang2 berasa takut jugak.Amalan x banyak lagi.. Tapi mati itu satu kepastian. Nak tak nak,kena jugak.Kalaulah jangka hayat kita boleh di tunda,dah pasti ramai yang buat.Dah hampir 19tahun saya hidup di bumi Allah ini.Berapa banyakkah amalan yang saya lakukan? Berapa banyakkah kefardhuan yang saya tinggalkan? Macam mana pula hubungan saya sesama keluarga dan insan lain? Ya Allah.. Ampunilah hamba.. Serasa gerun juga untuk bertanya soalan2 sebegini.. Tapi mesti juga disoal untuk peringatan pada diri. Macam2 lagi persoalan yang membuatkan saya sendiri takut untuk menjawabnya..

Pastikanlah wahai diri kau sudah bersedia
Kau tetap akan dipanggil mengadap tuhan pencipta
Beramallah diri umpama kan mati esok hari
Dan bekerjalah bagaikan hidup selamanya
Bila tibanya kiamat kecil itu
Tiada lagi siapa yang dapat membantu
Tidak kira di mana diri kita berada
Tidak kira waktu ketika
Ku berdoa padaMu ya Allah agar aku dimatikan
Dalam iman jua islam dan juga dibawah kerahmatanNya
Hanya amalan soleh yang bisa memberikan
Ketenangan dan kesabaran kesabaran padaku bila tibanya
Saat itu..

Ya Allah..terlalu banyak yang ku pinta padaMu.Namun yang paling ku harapkan adalah redhaMu ya tuhan..

No comments:

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome