Saturday, April 17, 2010

Terima kasih mak n abah!

Pertama2 kalinya saya mohon maaf sebab saya guna bahasa pasar untuk bercerita.Sebabnya hari ni saya x terkeluar idea.Penat sikit. :) Tadi saya dan keluarga tercinta pergi melawat ke bintulu,sarawak.Perjalanan kami hampir 2 jam setengah untuk sampai ke pekan bintulu.Awal2 pagi lagi mak dah masuk dapur untuk masak bekalan makanan kami.Bukannnya apa,di sarawak ni,susah sikit nak cari kedai2 makan yang terjamin halalnya tu.Jadi,terpaksa la kami bawak makanan dari rumah..Semestinya terjamin dari segi halal dan bersihnya.Lauk x bawak banyak mana pun,hanya 3 jenis lauk yang simple.Sebab kejar masa..

Keluar saja dari bandar miri nak ke bintulu,saya nampak semuanya kelapa sawit.Diselang seli juga dengan rumah2 panjang yang nampaknya macam dah lama.Baru 1st time saya tengok rumah panjang real2.Sebelum ni balik miri selalunya berjalan di area dekat2 saja.Tapi kali ni abah n mak bawak jalan jauh sikit.Tengok2 tempat orang..Sampai2 ja di bintulu kami singgah kat satu pantai ni untuk makan tengah hari.Pantai apa saya terlupa pulak namanya.Lepas tu kami pergi ke taman tumbina.Unikkan nama taman ni? Sebenarnya,nama taman ni hasil gabungan daripada TUMBUHAN & BINATANG.Taman ni luas dia masha allah..tuhan sajalah yang tau betapa luasnya dia.Sampai tak larat saya dan adik2 nak jalan tengok2 binatang.Sempat tengok dalam 5,6 jenis binatang saja.Mana tak nya,jarak dari satu tempat ke satu tempat binatang lain,jauh..Dengan berbukit2.Luasnya bumi Allah kan.Sampai x terjalan kami. :)
Cadangnya nak bermalam di bintulu,tapi tak jadi sebab ada musyaqqah sikit.Waktu on the way nak balik ke rumah,sempat lagi singgah di bungal,bekenu.Saja ambil angin petang2 sambil tengok cantiknya matahari terbenam.Sehari perjalanan hari ni agak memenatkan tapi best sebab macam2 pengalaman dan ilmu saya dapat.Walaupun nampak macam biasa saja.Just jalan2.Tapi di sebalik tu saya belajar erti sabar,dan macam mana susahnya hidup setengah rakyat di bintulu.Terima kasih mak dan abah sebab luangkan cuti hujung minggu kali ni dengan kami anak2 mu..

Kak bie berpurdah???? hehe..

Pantai di bungal..Lagi cantik bila matahari dah terbenam..








No comments:

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome