Thursday, March 17, 2011

ZUQNYA BILA DENGAR LAGU NI.


Siapakah diantara kalian disini yang acapkali mendengar nasyid untuk menghiburkan jiwanya tatkala terasa sedikit bosan atau sebagainya? Haa.. Angkat tangan segera! ^_^ Saya? Saya sudah semestinya.. tapi tengok juga muzik yang macam mana. Saya kalau mendengar lagu ni, lebih suka hayati liriknya dulu,, andai liriknya bagus, saya layan~ Kalau tak, saya letak tepi.. Ikut selera masing-masing la kan..

Salahkah kita berhibur sahabat2?

Takk... Kerana..??

Berhibur tiada salahnya, kerana hiburan itu indah, hanya apabila kita salah memilihnya, maka ia akan membuatkan kita berada di tahap yang salah..

Ok, ni lah nasyid yang saya rasa tertarik untuk mendengarnya berulang kali.. Mendalam kan maksudnya.. Tajuknya 'PUTERIKU SAYANG'

Lembutmu tak bererti
Kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi
Lelaki dalam berbakti
Lembut bukan hiasan
Bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri
Pada suami yang sejati
Disebalik bersih wajahmu
Disebalik tabir dirimu
Ada rahsia agung
Tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati
Yang takut pada ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri
Aduhai puteriku sayang
Malumu mahkota yang tidak
Perlukan singgahsana
Tetapi ia berkuasa
Menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan
Boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang
Pergi menyerah diri
Ketegasanmu umpama
Benteng negara dan agama
Dari dirobohkan dan jua
Dari dibinasakannya
Wahai puteriku sayang
Kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya

~Wallahu'alam~

No comments:

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome