Friday, April 22, 2011

UBAT HATI

Salam ribath buat kalian semua.. Moga2 readers semua sentiasa berada dibawah rahmat Allah hendaknya. Aminn. Pernah saya masukkan entry di teratak "seikhlastinta" ini mengenai jenis hati. Kemudian saya kongsikan disini berkenaan racun hati. Dan kali ini, entry apakah pula ya? Ya! Kalian tepat! (",) Saya mahu kongsikan entry berkaitan 'ubat hati' pula.

Ya Allah, bukalah pintu hati kami untuk mengenaliMu ya Allah.. Bukalah pintu rahmat dan keampunanMu, ya fattah, ya 'alim..

Apakah ubat hati sahabat-sahabat? Ya, siapa yang pernah dengar lagu Ubat Hati nyayian Opick, pastinya sahabat2 dapat meneka, apakah jawapan bagi soalan di atas tadi..

Ubat hati bagi yang

PERTAMA,


Bacalah Al-Quran bersama maknanya...

KEDUA,


Dirikanlah solat malam...

KETIGA,


Bergaullah bersama insan-insan soleh...

KEEMPAT,


Perbanyakkan berpuasa...

KELIMA,


Perbanyakkan zikir...


Ibnu Abbas berkata:

"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kekuatan jasad, kemurahan rezeki dan disayangi oleh makhluk lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya.."

Nauzubillah...

Jadi, renung-renungkan dan selamat beramal..(",) Pesanan untuk diriku jua~

~Wallahu'alam~

1 comment:

Ainnafz said...

perkara2 ni biasa kita lakukan.. cumanya apakah niat kita.. sehingga menyebabkan apabila kita melakukan hati kita terubat...

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome