Monday, May 30, 2011

SEMINGGU...

Assalamu'alaikum w.b.t..

Alhamdulillah, syukur kepada Allah s.w.t yang masih memberi ruang buat diri yang dhaif ini untuk menghirup, menikmati nikmat udara dan juga seisi dunia buat hari ini dan sebelum-sebelumnya.. Hamdan lillah.

Seminggu lebih juga tak online.. Terasa tenangnya dihati. Selama masa yang singkat ini, banyak yang saya pelajari dari insan-insan sekeliling.. Syukur. =)

1) Alhamdulillah, dapat juga habiskan membaca beberapa buku..

2) Dapat 'berusrah' bersama insan-insan baru iaitu jemaah pas Miri, Sarawak. Terima kasih ustazah Norizan, naqibah saya disini.. Insya Allah, selepas cuti sekolah kami akan membincangkan tentang 'ideologi dan Islam'. Tak sabar rasanya nak tunggu...=)

3) Bersama keluarga menghadiri ifthor jamaie PAS Miri.. Dapat berta'aruf bersama masyarakat disini.. Pengalaman yang manis..


(gambar hiasan)

4) Belajar bermain bowling, pergi bersama keluarga.. Terima kasih abah dan mak!=) Bawa kami anak-anak beriadhah.. 1st time tangan ni pegang bowling, lenguh juga lambung bola yang berkilo2..=) Abah, mak, abang am, kak sha, nanti kita fight lagi ok! (^^,)


(gambar hiasan)

5) Bersilaturrahim bersama keluarga tersayang di Laut Esplanade.. Terima kasih abah, abah banyak mengajar kami untuk lebih menghargai erti kasih seorang 'ayah'.. Tatkala si bapa lain bermain bola bersama anak-anak lelaki mereka, abah melunturkan ego lelakinya.. Abah bermain layang-layang bersama-sama kami anak2 perempuan abah.. Yelah, si hero dalam adik beradik kami hanya seorang saja..


(gambar hiasan)

6) Belajar menyayangi dan memberi keselesaan kepada makhluk selain manusia.. Iaitu kepada binatang..

~terima kasih ya Allah, atas nikmat seminggu ini~

~Wallahu'alam..~

No comments:

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome