Monday, April 18, 2011

BISAKAH SAYA? DOAKAN SAYA!


Duduk berteleku di hadapan laptop~

Monolog sendiri dan taip secara ikut suka mengikut apa yang dirasa..

Entah apa yang bermain di fikiranku yang satu ini di tengah2 malam buta ini.. Menghitung amalan. Sudah selesaikah taklifat harian diri ini dan bagai lagi... Tambah pula ditemani dengan halwa telinga.. Membuatkan diri ini bertambah tenggelam dek khayalan sendiri.. Rindunya pada Rasulullah datang tiba2.. Ingin sekali saya hidup sezaman bersama baginda.. Ya, pasti, ingin sekali diri ini membasuh pakaian nabi Muhammad s.a.w.. Menyediakan makanan buat junjungan itu.. Membalut dan membersihkan luka-luka perjuangannya.. Ekoran saya dilahirkan di zaman ini.. Sudah pasti saya tidak dapat melakukan itu.. Moga akan hadir pewarisnya buat diri ini..

Wahai Siti Khadijah...

Bisakah aku menjadi seperti kamu wahai ummul mukminin.. Tatkala si suami mula menerima wahyu dari Allah.. Kau menenangkannya.. Tidak sedikitpun kau memperlekehkan martabat seorang suami.. Malah kau menyelimuti tubuh mulia itu tatkala nabi mula menggigil.. Bertuahnya aku, andai aku juga bisa buat begitu..

Wahai Siti Fatimah...

Bisakah juga aku menjadi seperti kamu? Saat ayahmu dihina, dilempar dengan najis unta.. Kau bangkit membela dan mempertahankan ayahmu.. Lantas diusap dan dibersihkan najis unta itu dengan tanganmu yang lembut itu.. Tersentuh hati seorang ayah. Bisakah tanganku ini juga melakukan perkara yang sama?

Wahai Ummu Sulaim...

Mampukah juga aku menjadi seperti kamu? Berjaya mentarbiah seorang suami dan anak-anakmu sehingga mereka bisa menjadi penyambut anak panah yang hadir dihadapan nabi.. Masih adakah lagi wanita seperti itu di zaman ini? Allah, beruntungnya aku andai aku juga bisa menjadi seperti Ummu Sulaim..


Wahai Nusaibah... Wahai Zainab Al-Ghazali... Wahai Khaulah Al-Azwar... Wahai Nailah Al-Farafishah... Wahai Rabiatul Adawiyah... Wahai serikandi-serikandi islam... Saya ingin menjadi seperti kamu...!!

4 comments:

Ainnafz said...

Amiin.. Moga Allah memakbulkan doamu.. sama2 lah kita berdoa...
srikandi Islam,
mujahidah solehah,
ia memerlukan mujahadah,
dan istiqamah di dalam perjuangan.
juga memerlukan penggerak bersama..
dalam mengharungi cabaran global zaman kini..
moga,
dengan semangat kita dapat membangkitkan semangat yang lain,
moga,
dengan sekelumit ucapan kita akan membuka mata dunia..
inSya Allah..
wallahu a'lam..

fadhlinsakina said...

in sya Allah ain. syukran, banyak sapot kinah. kata2 yang sangat memberi impak.. :)

Ainnafz said...

'afwan.. terima kasih ateh.. ain juga sangat dhaif dengan ilmu.. moga kita dapat terus berkongsi ilmu... :)

irma said...

Ukhti, I pray that you'll be the best muslimah that represent Islam where ever you are.

Ukhti, can you do me a favor? Please do change the picture that used in this post. It is a nice picture till I couldn't resist to see your post. But she hold a staff with Ra (one of Egypt God) ornament on the top of it. And it strongly represent The One Eye. I think that isn't the right picture to describe a strong muslimah like you.

There are other good picture that represent a strong akhwat. Such as in this addresses http://sayashofie.multiply.com/photos/photo/2/3.html and http://nyovi.blogspot.com/2010/04/dibalik-ketangguhan-akhwat-tangguh.html

I am sorry if I hurt you. I just want you to be a very strong muslimah.

 

Fully Design By IZZA SAKURA | For FADHLIN SAKINA 2013 ©| Best View: Google Chrome